Laserowa korekcja powiek (laser Fotona)

Laserowy lifting powiek wykonywany laserem FOTONA to najnowocześniejszy i jedyny na świecie lifting laserowy okolicy oka stosowany na całą powiekę górną oraz dolną – od strony zewnętrznej oraz wewnętrznej. Zabieg ten jest najlepszą niechirurgiczną alternatywą do zabiegów operacji plastycznych – seria 3 zabiegów daje porównywalne efekty liftingu wiotkiej powieki, a wartością dodaną jest jednoczesne zagęszczenie i pogrubienie okolicy oka, likwidacja zmarszczek oraz tzw. kurzych łapek”, uniesienie kącika oka, likwidacja tzw. „worków” pod oczami i rozjaśnienie kolorytu skóry.

Zabieg ten stosujemy na całą okolicę oka:
• powiekę górną – część ruchomą i nieruchomą
• powiekę dolną – część ruchomą i nieruchomą
• wewnętrzną część powieki dolnej od strony śluzówki (tzw. endolifting powieki dolnej).

Laserowy lifting powiek jest najlepszą alternatywą do operacji plastycznych powiek, ponieważ:
– zabieg jest nieinwazyjny i nie przerywa ciągłości skóry – nie stosuje się skalpela ani nie zakłada szwów, w związku z czym zabieg nie generuje ryzyka powstania blizn ani problemów z prawidłowym gojeniem się skóry
– zabieg nie wymaga okresu rekonwalescencji, pacjent może od razu wrócić do normalnej aktywności (przez dobę pozostaje niewielki obrzęk okolic oczu)
– zabieg rozwiązuje nie tylko problem wiotkiej opadającej powieki, ale dodatkowo rozwiązuje również problem występowania zmarszczek, kurzych łapek, cieni i worków pod oczami, a także problem nieprawidłowej grubości, struktury i kolorytu skóry na powiekach i wokół oczu.

Postępowanie przed zabiegiem

– na 6 miesięcy przed zabiegiem należy zakończyć kuracje retinoidami doustnymi
– 2-3 tygodnie przed zabiegiem należy zaprzestać stosowania leków oraz ziół światłouczulających (dziurawiec, nagietek)
– 2 tygodnie przed zabiegiem nie należy stosować maści i kremów z retinolem i witaminą C.

Przebieg zabiegu:

Procedura rozpoczyna się od przeprowadzenia szczegółowego wywiadu zdrowotnego Pacjenta i wykluczeniu ewentualnych przeciwwskazań. Następnie skórę poddaje się demakijażowi oraz oczyszczeniu. Lekarz znieczula gałkę oczną i aplikuje specjalistyczną osłonę ochronną. Następnie zostaje przeprowadzony zabieg. Skóra podczas zabiegu chłodzona jest dodatkowo specjalną chłodziarką Cryo6, dzięki czemu ewentualny dyskomfort i odczucia bólowe są zminimalizowane. W dniu zabiegu skóra może być zaczerwieniona i lekko obrzęknięta, stan ten ustępuje najpóźniej po 1-2 dniach.

Przeciwwskazania do zabiegu:

– ciąża oraz okres laktacji,

– świeża opalenizna, również po zastosowaniu samoopalacza – należy przestać się opalać 1 miesiąc przed zabiegiem,

– przyjmowanie leków światłouczulających (retinoidy, tetracykliny doustne) – należy odstawić 6 miesięcy przed zabiegiem,

– stosowanie kremów, maści światłouczulających (retinoidy) – należy odstawić 1 miesiąc przed zabiegiem,

– zioła światłouczulające (dziurawiec, nagietek) – należy odstawić 2-3 tygodnie przed zabiegiem,

– aktywne choroby skóry (łuszczyca, liszaj),

– czynna infekcja skóry (opryszczka) – w przypadku dużej tendencji do opryszczki należy przyjmować lek Hascovir

– peelingi skóry, również domowe gruboziarniste – należy przestać stosować 1 miesiąc przed zabiegiem

– skłonność do powstawania bliznowców (keloidów), blizn hipertroficznych

– kuracja sterydowa (doustna lub maścią)

– zaburzenia krzepnięcia krwi, stosowanie leków rozrzedzających krew