Medycyna specjalistyczna   |   Endokrynologia

Endokrynologia

Endokrynologia to nauka o chorobach gruczołów dokrewnych. Zajmuje się ona m.in. diagnostyką i leczeniem chorób przysadki, tarczycy, przytarczyc, trzustki, nadnerczy i gonad (jajniki i jądra). W kręgu jej zainteresowań są także zaburzenia wzrastania i dojrzewania u dzieci, choroby przemiany materii z otyłością i cukrzycą włącznie, osteoporoza oraz menopauza u kobiet i andropauza u mężczyzn. Szczególne znaczenie ma również opieka endokrynologa u kobiet planujących ciążę i podczas całego jej przebiegu z uwagi na prawidłowy rozwój płodu uwarunkowany odpowiednim stężeniem hormonów tarczycowych we krwi matki.

Endokrynologia ginekologiczna jest to dział medycyny zajmujący się diagnostyką oraz leczeniem zaburzeń hormonalnych u kobiet w każdym okresie ich życia. Jest do dziedzina niezwykle obszerna, zajmująca się między innymi: zaburzeniami miesiączkowania, antykoncepcją, przyspieszonym lub opóźnionym dojrzewaniem płciowym, zespołem napięcia przedmiesiączkowego, niepłodnością, menopauzą i jej leczeniem, nadmiernym owłosieniem, trądzikiem oraz otyłością uwarunkowaną hormonalnie, zespołem policystycznych jajników, nieprawidłowymi krwawieniami z dróg rodnych, zmianami rozrostowymi błony śluzowej macicy czy niepokojącym pacjentki bólem i obrzmieniem piersi.

Konsultacje  specjalistyczne:

— Diagnostyka i leczenie chorób przysadki, tarczycy, przytarczyc, nadnerczy i gonad

— Opieka endokrynologa dla kobiet planujących ciąże

— Leczenie zaburzeń metabolicznych o podłożu endokrynnym

— Diagnostyka i leczenie menopauzy u kobiet i andropauzy u mężczyzn

Sprawdź nasz cennik