Osocze bogatopłytkowe

Osocze bogatopłytkowe (tzw. wampirzy lifting) jest preparatem powstałym na skutek obróbki krwi własnej pacjenta. Krew pobiera się za pomocą specjalnego zestawu zabiegowego, a następnie poddaje odwirowaniu i separacji. Osocze jest główną częścią składową krwi.

Terapia osoczem zapewnia wyraźną odnowę i regenerację skóry, wygładzenie zmarszczek, jak również poprawę jędrności.

Efekty zabiegu:

• rewitalizacja skóry, wygładzenie i ujednolicenie kolorytu skóry, poprawa elastyczności, napięcia i gęstości skóry
  • przebudowa włókien kolagenowych
  • poprawa ukrwienia skóry
  • wygładzenie zmarszczek i fałd poprzez biostymulację komórek skóry
  • przyspieszenie procesów gojenia po zabiegach medycyny estetycznej
  • zniwelowanie łysienia skóry

Terapia polega na pobraniu krwi pacjenta (ok. 6-18 ml). Poprzez poddanie obróbce w wirówce wytrącają się  erytrocyty i leukocyty od osocza zawierającego płytki krwi. Proces wirowania trwa ok. 5 minut . Uzyskane osocze bogatopłytkowe jest podstawowym preparatem, na którym opiera się przeprowadzany zabieg.Bogatopłytkowe osocze może być stosowane punktowo (jak klasyczna mezoterapia) lub też liniowo (wzdłuż zmarszczek i fałd). Może być stosowane na różne części ciała.

Pacjent może skorzystać ze znieczulenia kremem znieczulającym. Zabieg trwa od 30 do 60 minut. Efekty zabiegów wykonywanych osoczem bogatopłytkowym w serii 3 powtórzeń utrzymują się nawet do około 12 miesięcy.

W nielicznych przypadkach po zabiegu osoczem bogatopłytkowym może wystąpić lekkie opuchnięcie, ból, swędzenie, zasinienie lub przebarwienie oraz wrażliwość na ból.  Jeśli wystąpią te objawy ( rzadko spotykane) ustępują w ciągu kilka dni. Bezpośrednio po zabiegu u niektórych pacjentów zdarzają się obrzęki miejscowe do 4 godzin. Najczęściej pacjenci już dzień po zabiegu mogą wrócić do codziennych aktywności.