Plastyka krocza (Perineoplastyka )

Perineoplastyka jest zabiegiem z zakresu ginekologii estetycznej, który ma na celu przywrócenie stosunków anatomicznych i funkcjonalnych w zakresie wejścia do pochwy. Uszkodzenia i deformacje krocza są najczęściej następstwem urazów okołoporodowych oraz procesów starzenia się.

Kiedy szerokiemu wejściu do pochwy towarzyszy również obniżenie tylnej ściany pochwy- rectocele wtedy operacja perineoplastyki przeprowadzana jest najczęściej razem z plastyką pochwy (waginoplastyką).  Łączenie tych dwóch elementów kompleksowo zaopatruje większość defektów dotyczących tylnej ściany pochwy, przedsionka i krocza na skutek zwężania jej kanału oraz wzmocnienia i uniesienia środka ścięgnistego krocza. Plastyka krocza może być wykonana jako oddzielny zabieg w sytuacji, kiedy pochwa nie jest zbyt szeroka, a jedynym problemem jest poszerzone wejście do pochwy i obniżone krocze. Rzadko natomiast wykonuje się  plastykę tylnej ściany pochwy bez plastyki krocza.

Wskazania do wykonania labioplastyki

Niezadowolenie z wyglądu okolic intymnych, nawracające infekcje, dyskomfort podczas współżycia, słabe odczuwanie partnera w czasie stosunku –  to najczęstsze wskazania do plastyki krocza. Częstym powodem decyzji o poddaniu się zabiegowi są też względy estetyczne. Pacjentki również zgłaszają takie objawy jak uczucie nabierania powietrza do pochwy zarówno w czasie stosunku jak i podczas zwykłej aktywności oraz efekty dźwiękowe podczas wydobywania się powietrza z pochwy.

Przygotowanie do zabiegu

Przed zabiegiem konieczna jest konsultacja z lekarzem specjalizującym się w zabiegach ginekologii estetycznej w naszej Klinice. Po konsultacji i ocenie problemu lekarz wspólnie z pacjentką zaproponuje najlepsza metodę wykonania zabiegu, opowie o efektach końcowych zabiegu i rekonwalescencji. Oceni też na ile zabieg może spełnić oczekiwania pacjentki oraz ustali ewentualny termin przeprowadzenia zabiegu.

Zabieg plastyki krocza wykonuje się po miesiączce. Nie wymaga specjalnego przygotowania ze strony Pacjentki. Na tydzień przed planowanym terminem operacji nie wolno zażywać aspiryny ani jej pochodnych. Należy również ograniczyć palenie papierosów

Jak wygląda zabiegu perineoplastyki?

Zabieg trwa od 60 do 90 minut.  Wykonuje go lekarz ginekolog specjalizujący się w zabiegach ginekologii estetycznej pracujący w naszej Klinice. Zabieg wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym i jest bezbolesny. Na początku pacjentce podawane jest znieczulenie miejscowe w formie specjalnie przygotowanej maści, która minimalizuje ból związany z wkłuwaniem igły do znieczulenia nasiękowego. Nacięć dokonuje się za pomocą klasycznych narzędzi chirurgicznych, elektrochirurgicznych lub przy pomocy radiofrekwencji.

Istnieje wiele technik tego zabiegu. Najczęściej stosowaną jest metoda polegająca na romboidalnym wycięciu zniekształconych tkanek przedsionka pochwy i krocza, a następnie ich zszyciu w celu zbliżenia mięśni okalających przedsionek pochwy. Celem jest zwężenie pochwy i zamknięcie jej ,,ziejącego’’ przedsionka z jednoczesnym podniesieniem krocza. Często w trakcie zabiegu wycinana jest również stara blizna po nacięciu krocza. Zazwyczaj stosuje się szwy rozpuszczalne bez konieczności ich usuwania.

Kwalifikacji do plastyki krocza dokonuje lekarz specjalista. Stosowany sprzęt do ich przeprowadzenia jest najwyższej klasy aparaturą. Używając tak zaawansowanych urządzeń przeprowadzane operacje mogą być prowadzone praktycznie bezkrwawo, a osiągany efekt może być najlepszym z możliwych

Zalecenia po zabiegu

Po zabiegu plastyki krocza , po okresie obserwacji Pacjentka może wrócić do domu. Po kliku godzinach po zabiegu pacjentka może prowadzić normalny tryb życia. Dolegliwości bólowe i obrzęk, które mogą się utrzymywać do tygodnia po zabiegu można łagodzić za pomocą środków przeciwbólowych. Po ok. 6 tygodniach rany powinny się zagoić i można wtedy wrócić do aktywności seksualne. Ostateczny efekt estetyczny należy ocenić najwcześniej po 3 miesiącach. Wizyta kontrolna w Klinice powinna mieć miejsce po tygodniu. Czasami konieczne może być usunięcie szwów. Stosowanie się do zaleceń pozabiegowych ma istotny wpływ na przebieg procesu gojenia i efekt końcowy zabiegu. W okresie rekonwalescencji wskazane jest:

• unikać ciasnej bielizny ze sztucznych tkanin
  • nie stosować tamponów;
  • abstynencja seksualna przez okres 6 tygodni;
  • szczególna dbałość o higienę miejsc intymnych; podmywanie się po każdym korzystaniu z toalety
  • unikanie gwałtownego wstawania przez okres 7 dni po zabiegu
  • unikanie aktywności fizycznej przez 4 tygodnie po zabiegu

Efekty po zabiegu perineoplastyki

Efekty zabiegu są widoczne po wygojeniu ran i okresie rekonwalescencji. Efekt po zabiegu jest trwały. Oprócz widocznych zamian estetycznych, przyczynia się również do poprawy jakości współżycia oraz zminimalizowania ryzyka występowania infekcji intymnych.

Ważne informacje

Czas trwania zabiegu

około 60 – 90 minut

Wymagane badania

grupa krwi, morfologia, wskaźniki krzepnięcia (APTT i INR), kreatynina, poziom glukozy, elektrolity (Na, K), badanie ogólne moczu, szczepienie p/WZW B

Znieczulenie

miejscowe

Pobyt w klinice

2-3 godziny

Okres absencji seksualnej

6 tygodni

Zdjęcie szwów

szwy wchłanialne – nie wymagają usunięcia

Zmiana opatrunków

——

Przeciwwskazania

skazy naczyniowe, zaburzenia krzepliwości, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, nieuregulowana cukrzyca, infekcja ropna skóry i śluzówek.

Cena

Plastyka krocza 4000 zł