Blepharoplastyka : chirurgiczna korekcja powiek

Okolice oczu to bardzo delikatna i wrażliwa skóra, szczególnie podatna na zwiotczenia. Właśnie w okolicach oczu pojawiają się pierwsze zmarszczki czy oznaki starzenia. Ponadto powieka górna ma tendencje do opadania i to już po 30 r.ż.  I na nic się zda stosowanie kosmetyków ,szczególnie u osób o specyficznej budowie anatomicznej powieki. Z czasem opadające powieki zaczynają stanowić poważny defekt estetyczny a kiedy powodują dyskomfort widzenia, warto zdecydować się na blefaroplastykę, czyli plastykę powiek górnych. Plastykę powiek górnych w Mia Bella Klinika wykonujemy za pomocą skalpela lub lasera.

Oczy są nie tylko „zwierciadłem duszy „ a ich wygląd ma wpływ na poczucie atrakcyjności . Dlatego też opadające powieki niekorzystnie wpływają na wygląd całej twarzy. Opadające powieki dodają twarzy  lat, sprawiają, że wygląda się na osobę bardzo zmęczoną, a także mają wpływ na zdrowie oczu. Opadające powieki mogą być problemem zarówno kobiet jak i mężczyzn.

Jak wygląda zabieg?

Cała procedura odbywa się w znieczuleniu miejscowym. Lekarz za pomocą lasera lub skalpela  nacina skórę i trwale usuwa jej nadmiar znad powieki górnej. Następnie zakłada szwy. Nacięcie wykonywane jest w miejscu naturalnego załamania powieki, dzięki czemu jest praktycznie niewidoczne. Szwy usuwane są po 7 dniach. Zabieg jest szybki i dzięki znieczuleniu, bezbolesny, ale trzeba liczyć się z tym, że po korekcji powiek mogą pojawić się obrzęki i siniaki w okolicach oczu. Ból po zabiegu nie trwa dłużej niż kilka godzin.

Czas zabiegu:

znieczulenie + zabieg chirurgiczny  ok 1,5 godz.

Zalecenia po zabiegu:

Zalecane leki, środki medyczne i materiały opatrunkowe: PARACETAMOL tabl. 1-2 co 6 h  / DEXAK tab a 25 mg: 1 tab co 8 h w razie bólu; LIOTON 1000 gel na krwiaki 3 x dz; DERMATIX gel – smarować blizny co 12 h od 14 dnia od zdjęcia szwów lub ustąpienia wysięku; GAZIKI JAŁOWE 10 x 10 cm; OCTENISEPT; OPATRUNKI JAŁOWE Z POWIERZCHNIĄ CHŁONNĄ; PRZYLEPIEC / PLASTER MEDYCZNY Zimne okłady

Toaleta rany:

Codzienna zmiana opatrunku: przemycie Octenisept + opatrunek

Możliwość kąpieli w 2 dobie po zabiegu.

Ochrona przed wysokimi i niskimi temperaturami oraz światłem słonecznym [filtr UV > 30]

Usunięcie szwów za 7 dni

Oszczędzający tryb życia 14 dni; Dieta bogatobiałkowa

Przygotowanie do zabiegu:

Należy zastosować się do wszystkich zaleceń przekazanych przez lekarza podczas konsultacji. Pacjenci palący powinni odstawić papierosy na miesiąc przed operacją, w celu redukcji ryzyka zaburzeń gojenia i infekcji.

Przez 10-14 dni przed blefaroplastyką, podobnie jak przed każdym zabiegiem chirurgicznym, nie należy przyjmować leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych zawierających kwas salicylowy (np. aspiryny, polopiryny), ibuprofen, paracetamol i innych, ponieważ wydłużając czas krzepnięcia zwiększają ryzyko krwawienia podczas zabiegu.